JANINAS

Slutet på vår resa

Hejsan!
Nu sover Nicolina så jag ska passa på att berätta lite om slutet på vår resa.

På fredag förmiddag åkte vi iväg till Bangkok
Där sov vi till söndag, och tiden gick fort för hela lördagen gick åt att shoppa :)
Vi var i MBK från 12-18, aldrig i mitt liv har jag sett så många butiker i samma hus! 8 våningar och sammanlagt 2000 affärer. Himmelriket för de som älskar shopping :)

På söndag steg vi upp klockan 05.
Gjorde oss färdiga och gick ner och åt frukost klockan 06.
Sen 06:30 åkte vi iväg med taxi till flygplatsen. Där gick vi igenom alla kontroller och 09:45 lyfte planet.
Resan gick riktigt bra, fastän Nicolina hade lite svårt att sitta still så var hon på bra humör och gnällde ytterst lite.
Hon var många gånger ute och gick i planet, och gick även med på att sitta i sin baby basket och leka emellanåt.
Sov gjorde hon bara i början av resan, sen var allt för spännande för att hon skulle kunna somna, men det gick bra ändå.

16:00 (finsk tid), efter 11 timmar i flygplanet, kom vi fram till Helsingfors
Klockan var då 21:00 i våra huvuden så Nicolina var jätte trött! Vi gjorde oss av med allt förutom handbagage så fort vi fått våra resväskor, och tänkte då låta Nicolina sova i sin sittvagn tills vi skulle åka iväg till Vasa
Det gick inte alls eftersom Blue 1 flyget som vi skulle åka med var för litet så vi var tvugna att skicka iväg vagnen med resten av väskorna redan i början, och det enda som fanns att sitta i var plast vagnar som inte gick att ändra till liggläge. Typiskt!
Där stod vi trötta och på dåligt humör, fast Nicolina började bli så trött så hon blev helt fjollig och fnittrig, så hon höll sig vaken ännu ett tag. Vi gick runt lite och till sist när vi satt på en bänk så somnade hon i min famn.
Vi bäddade enkelt åt henne och så fick hon sova där tills det var dags att stiga på planet.
22:00 skulle vi egentligen fått åka till Vasa, men planet blev försenat så först 24:00 fick vi åka iväg.
00:45 kom vi till Vasa, där väntade Josefin på oss, så åkte hem till Brändö

02:45 kom vi oss i sängs, och då fick jag sova 3 timmar innan Nicolina vaknade 05:50 och var pigg.
Vi steg upp och gjorde frukost, lekte lite och packade upp, sen 08 steg Daniel upp och då la han ut henne på balkongen.
Hon somnade genast och då gick vi och sov vidare till 11:50, då steg jag upp och väckte Nicolina.
Hon har redan lyckats komma in i sin vanliga dagsrytm, och kommer ikväll kunna gå och lägga sig samma tid som förut :) det är vi tacksamma över!

Idag har vi bara packat upp och varit allmänt slöa, jag har även blivit förkyld.
Redan i början av resan hem så fick jag sjuk hals, och nu är jag riktigt täppt i näsan. Antagligen Nicolina som smittat mig, för hon blev förkyld nån dag före vi åkte hem.

Vårt hotellrum.

En trött Nicolina på flygplatsen i Helsingfors.

Nu har Nicolina vaknat så nu ska hon få mat, sen ska vi åka iväg till affären och handla lite mer mat.
Vi handlade bara snabbt inatt när vi kom till Vasa, så det finns ännu massa grejer vi behöver.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!